راهنمای خرید پرینتر

راهنمای خرید پرینتر، با توجه به تنوع زیاد مدل ها، الزامی است.

پرینتر یا چاپگر ازجمله ابزاری است که این روزها انواع مختلف آن برای مصارف صنعتی، اداری، گرافیک و خانگی در بازار موجود است.

 

 

به‌طورکلی در هر اداره، شرکت، سازمان، خانه و… افراد برای چاپ هر آنچه نیاز دارند، نمی‌توانند به کافی نت یا مراکز چاپ مراجعه نمایند.

با گذشت زمان شرکت‌های تولیدکننده مدل‌های مختلفی از این دستگاه را تولید و روانه بازار کردند.

آگاهی از چگونگی انتخاب پرینتر مناسب، نیاز به یک راهنمای اساسی و مؤثر دارد. در این مطلب قصد داریم مطالب مفیدی درخصوص راهنمای خرید پرینتر در اختیار شما قرار دهیم، در ادامه مطلب همراهمان باشید. 

انواع پرینتر

اولین سؤالی که در انتخاب پرینتر پرسیده می‌شود این است که شما به دنبال چاپ چه چیزی هستید و چه مقدار هزینه برای این منظور درنظر دارید؟ درمجموع سه نوع پرینتر در بازار موجود است:

پرینتر لیزری، پرینتر جوهرافشان و پرینتر سه بعدی. در ادامه به اختصار به شرح انواع پرینتر می‌پردازیم.

پرینتر لیزری

درصورتی که تمام برگه‌های چاپی شما تک رنگ هستند، پرینتر لیزری مناسب‌ترین گزینه محسوب می‌شوند.

سرعت چاپی این نوع محصول بسیار مطلوب است و هزینه چاپ در هر صفحه به نسبت پرینتر جوهرافشان پایین‌تر است.

این نوع پرینتر برای کارهای دفتری گزینه بسیار مناسبی هستند و برای چاپ اسناد و تصاویر از کارتریج‌های پودری در آن‌ها استفاده می‌کنند.

کارتریج‌های لیزری طول عمر بالایی دارند و به طور متوسط از 3000 تا 20000 صفحه را چاپ می‌کنند. از این نوع پرینتر برای چاپ فاکتورها، فرم‌ها، سربرگ‌ها و… در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف استفاده می‌شود.

پرینتر جوهرافشان

این نوع پرینتر که با کمک جوهرهای مایع، چاپ روی کاغذ و مقوا را انجام می‌دهد.

پرینترهای جوهرافشان هرچه بخواهید چاپ می‌کنند، از مقالات و نمودارها گرفته تا عکس‌های براق، همچنین اغلب، سرعت چاپ آن‌ها از پرینترهای لیزری بالاتر است.

کارتریج‌های جوهرفشان به ‌طور متوسط از 2000 تا 2500 صفحه دوام دارند. بیشترین کاربرد این دستگاه برای چاپ عکس‌های رنگی محسوب می‌شود.

پرینتر سه بعدی

این پرینترها برای چاپ اجسام مختلف به صورت سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

باتوجه به جسمی که دستگاه قرار است پرینت بگیرد، مواد مصرفی آن متفاوت است.

اغلب مواقع از فیلامنت، نایلون، ABS یا PVA به عنوان مواد مصرفی در این دستگاه‌ها استفاده می‌شود. در چاپ اجسامی مانند لیوان، ظروف پلاستیکی و… از این نوع دستگاه‎ها استفاده می‌شود.

قابلیت‌های پرینتر

در ادامه راهنمای خرید پرینتر، لازم است تا قابلیت‌های این دستگاه را بررسی نمایید. درواقع پس از انتخاب نوع دستگاه، شما می‌توانید باتوجه به قابلیت‌های آن، مدل مورد نظر را انتخاب نمایید.

پس از بررسی، باتوجه به نیازتان تصمیم به خرید دستگاه بگیرید. در ادامه به ویژگی‌های مهم پرینتر اشاره می‌نماییم:

  • سایز چاپ
  • سرعت چاپ
  • کیفیت چاپ
  • قابلیت چاپ 2 رو
  • تعداد رنگ
  • پورت‌های ورودی
  • اتصال به دستگاه
  • قطعات و مواد مصرفی

کلام آخر

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی، تغییر و تحولاتی در صنعت ساخت پرینتر صورت گرفته است. اگر شما قصد خرید این دستگاه را داشته باشید، بدون شک به راهنمایی نیاز دارید.

گروه هفت آسمان با ارائه بهترین مشاوره‌ها و معرفی انواع پرینترها و بررسی قابلیت‎های آن‌ها، شما را تا یک انتخاب مناسب همراهی می‌نماید.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *