راهنمای خرید اسکنر

راهنمای خرید اسکنر  با توجه به مدل های زیاد، در هنگام خرید بسیار مفید است.

اسکنر یکی از تجهیزات الکترونیکی پرکاربرد در زندگی امروزه است که تمام اسناد و مدارک اداری توسط آن به صورت نسخه دیجیتالی درآمده‌اند.

تمام اسکنرها مثل هم نیستند، این دستگاه‌ها با کارایی متفاوت، امکانات مختلف و قیمت‌های متنوع در بازار موجود هستند.

تنوع این دستگاه در بازار سبب گردیده است که نیاز به راهنمای خرید اسکنر باشد و تا اشخاص بتوانند مدل متناسب با نیازشان را تهیه نمایند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع مختلف اسکنرهای موجود در بازار آشنا نماییم و کاربرد هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم.

 

راهنمای خرید اسکنر

 

اسکنر چیست؟

اسکنرها دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند تصویر اسناد کاغذی را به صورت عکس یا متن وارد کامپیوتر نمایند.

درظاهر این دستگاه شبیه دستگاه فوتوکپی است و از طریق یک صفحه تصویر یا متن مورد نظر را وارد کامپیوتر می‌نماید. اسکنرها متن‌ها را به صورت نوری اسکن و به تصویر دیجیتالی تبدیل می‌کنند.

با کمک این دستگاه انواع مختلف اسناد و مدارک تصویری و متنی که روی کاغذ چاپ شده‌اند را می‌توان به شکل فایل وارد کامپیوتر کرد.

در پشت اسکنر دو خروجی تعبیه شده است که یک فیش از سمت کامپیوتر و یک فیش از سمت چاپگر به آن متصل است.

انواع مختلف اسکنر

امروزه اسکنرها انواع و مدل‌های مختلفی دارند و کاربران باتوجه به نیاز خود می‌توانند محصول مفیدتر را تهیه نمایند.

انواع مختلف این دستگاه با قابلیت‌ها، کاربرد‌ها و اشکال متفاوت در بازار موجود هستند که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌نماییم.

اسکنر تخت Flatbed Scanner

طراحی این دستگاه آسان و کاربردی راحت دارد به همین علت این مدل دستگاه از پرطرفدارترین مدل‌ها در بین کاربران محسوب می‌شود.

اسکنر تخت یک صفحه شیشه‌ای دارد و از تکنولوژی اسکن CIS برخوردار است، به این صورت که با کمک فیبرهای نوری تصاویر را دریافت می‌نماید.

ابعاد این مدل دستگاه A4 و تا رزولوشن 2000Dpi  را پشتیبانی می‌نماید.

اسکنر تخت یک دستگاه رومیزی تک کاره است که اغلب روی میز ادارات و منازل مشاهده می‌شود و کاربردی راحت دارد.

تنها کافی است در آن را باز نمایید و سند یا تصویر مورد نظرتان را روی صفحه قرار دهید تا از پایین نور به آن تابیده شود و هد دستگاه اقدام به اسکن سند شما نماید.

اسکنر خطی با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود و مناسب برای اسکن عکس، کتاب‌های قطور و مجله‌ها است. بهترین اسکنرهای تخت را شرکت‌های (اچ‌ پی) HP و (کانن) Canon به بازار ارائه کرده‌اند.

اسکنر اسناد یا اسکنر ورقه‌ای Document Scanner

این مدل اسکنر دارای سیستم تغذیه خودکار (ADF) است و به همین علت امکان انجام حجم بالای اسکن بدون نظارت مستقیم کاربر را دارد.

با قرار دادن اسناد در قسمت فیدر و دادن دستور اسکن به دستگاه، سند به کمک دستگاه حرکت می‌نماید و تصویر آن داخل کامپیوتر ثبت می‌گردد.

اسکنر اسناد بیشتر جهت مصارف اداری به فروش می‌رسد به همین علت به این مدل دستگاه اسکنر داری نیز می‌گویند. حرفه‌ای‌ترین این دستگاه از سوی شرکت‌ کانن به بازار عرضه شده است.

این مدل دستگاه برای اسکن اسناد تک صفحه‌ای بسیار ایده‌آل است.

اسکنر دستی

این مدل دستگاه از نظر ابعاد نسبت به دیگر مدل‌ها بسیار کوچک‌تر است و برای کاربرانی مناسب است که نیاز به اسکن اسناد و تصاویر در سفرهای کاری دارند.

وضوح تصویر این مدل دستگاه نسبتاً پایین است و برای اسکن اسنادی که نیاز به وضوح تصویری بالا دارند مناسب نیست.

کلام آخر

بهترین اسکنر برای خرید، دستگاهی است که به درستی نیاز شما را برطرف سازد.

کاربرد این دستگاه می‌تواند برای تهیه نسخه دیجیتالی اسناد خانگی، اداری یا تجاری باشد یا برای تهیه فایل دیجیتال عکس بکار رود.

بنابراین شما باتوجه به کاربرد دستگاه لازم است اقدام به خرید نمایید. در این مسیر با مشاوره متخصصین گروه هفت آسمان به یک انتخاب و خرید صحیح دست می‌یابید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *