بررسی عملکردهای پرینتر جوهر افشان و لیزری

بررسی عملکرد پرینتر جوهر افشان و لیزری

 بررسی عملکرد پرینتر، برای تصمیم گیری در خرید پرینتر لازم است.

در کسب و کار و مصارف خانگی دستگاههای چاپگر یا همان پرینترها استفاده های خیلی زیادی دارد. اما با توجه به قیمت بالای  پرینتر ، باید بررسی عملکرد پرینتر را انجام دهید تا خرید درستی داشته باشید.

و نکته با اهمیتی که با آن همیشه فکر و ذهن خودمان را مشغول و درگیر اون میکنیم نوع انتخاب و از کجا بخریم و با چه قیمتی بخریم هست.

باید توجه داشته باشیم خرید از مراکز معتبر دارای پشتیبانی اهمیت زیادی دارند که هم اینکه  وقت خودمان رو هدر ندیم و هزینه تهیه آن برای  ما  بصرفه باشد و از آنجاییکه دستگاهها با مصارف مختلف دارای ویژگیهای بیشماری هستند در هنگام خرید باید نگاه موشکافانه داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین گزینه دست پیدا کنیم و در این مجال تلاش میکنیم پرینترهای لیزری و جوهر افشان را برای شما مورد نقد و بررسی قراردهیم .

کارکرد کلی دستگاههای لیزری و جوهر افشان

دستگاههایی که جوهر افشان اصطلاحا گفته میشود با استفاده از حالت افشانه شدن جوهر با مکانیزم خاص خود تصاویر منحصر به فرد و زیبایی را چاپ میکنند و این نوع چاپگر میتواند برای مصارف گونگون خالق شگفتی بسیار شود و اما در دستگاههای لیزری که تفاوتهای بسیاری با جوهر افشان دارد از داده های رایانه برای چاپ استفاده میشود و به جای جوهر در این پرینترها از پودر مخصوص در رنگهای مختلف استفاده میشود و با کمک اسکن لیزری که وجوددارد این پودر که اصطلاحا تونر گفته میشود روی سطوح کاغذ ریخته میشود و تصاویر را چاپ میکند .
 

مزیت و معایب در بررسی عملکرد پرینتر لیزری و جوهر افشان

نکته مهم در خرید پرینترهای لیزری قیمت بالای آنها میباشد و هزینه نگهداری پرینترهای لیزری از پرینترهای جوهر افشان کمتر است و تفاوت اصلی در سرعت چاپ آنها میباشد و موردی که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد برای مشاغلی که نیاز به سرعت عمل چاپ دارند پرینترهای لیزری پلن خوبی در برآورده کردن نیازهای آنان میباشد .

 برای خرید به چه معیارهایی توجه کنیم

اگر بخواهید قصد خرید پرینتر دارید، باید نسبت به مورد استفاده از آن،  خرید نمایید. این که شما از پرینتر به چه منظور استفاده می‌کنید در خرید شما تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر به طور مداوم از پرینتر استفاده کنید پرینترهای جوهر افشان برای شما مناسب هستند. اگر هرچند وقت یکبار نیاز به پرینتر داشته‌باشید چاپگرهای جوهر افشان مناسب نبوده و جوهر آن‌ها خشک می‌شود.

پرینتر لیزری برای افرادی که استفاده کمی از پرینتر دارند مناسب است. این پرینترها اگر در مدت طولانی استفاده نشوند هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید. اگر می‌خواهید تصاویر رنگی با کیفیت بالا پرینت کنید پرینترهای جوهرافشان گزینه مناسبی برای خرید هستند. اگر نیازی به چاپ رنگی نداشته باشید می‌توانید از پرینترهای تک رنگ لیزری خریداری نمایید.

بررسی عملکرد پرینتر تک رنگ و رنگی

پرینترهای تک رنگ فقط تصاویر سیاه و سفید را چاپ می‌نمایند. این پرینترها در هر دو مدل جوهرافشان و لیزری تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقابل تولید پرینترهای تک رنگ، پرینترهای رنگی بازار فروش بیشتری دارند. پرینترهای رنگی برای پرینت تصاویری که تنوع رنگی بسیار زیادی دارند استفاده خواهند شد.

رزولوشن و سرعت چاپ در پرینترهای لیزری و جوهر افشان

رزولوشن پرینت که نشان‌دهنده کیفیت آن است در پرینترهای لیزری و جوهرافشان با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. امروزه پرینترهای لیزری وضوح چاپ بسیار بالایی دارند. این باعث می‌شود که از پرینترهای لیزری برای چاپ تصاویر با رزولوشن بسیار بالا استفاده شود.

سرعت پرینت با پرینترهای لیزری بسیار بالاتر از پرینترهای جوهرافشان است. سرعت چاپ در پرینترهای لیزری تا ۱۰۰ صفحه در دقیقه وجود دارد. پرینترهای جوهرافشان که سرعت کمتری برای پرینت دارند برای مصرف خانگی مناسب هستند. در هر یک دقیقه توسط این چاپگر می‌توان ۱۶ برگه پرینت را انجام داد. اگر می‌خواهید تعداد زیادی پرینتر در مورد کوتاهی انجام دهید پرینترهای لیزری گزینه مناسبی برای شما هستند.

با این بررسی عملکرد پرینتر ، میتوانید برای خرید تصمیم درستی بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *